Week Without Walls: Grade 9

By Grade 9 Students

The Linden School provides students with valuable learning opportunities both inside and outside of the classroom. Each fall, as part of our experiential learning program, we devote an entire "Week Without Walls" to carefully selected field trips for our students. This not only enriches our overall curriculum, but also provides an important opportunity for community building during the early weeks of school.

A great trip to Québec city:
The Grade 9s, Jazmin and Anne had a wonderful time in Québec city.

These pictures speak for themselves but here are a few spontaneous reactions:

“My favourite activities were the ferry ride, the walking tour and going to the Parliament building.”

“My favourite activities were visiting the Parliament building and all the meals we had together.”

“My favourite activities were eating dinner with the class and sightseeing.”

“My favourite activities were the walking tour, going to different restaurants and the ferry ride to Lévis.”

“My favourite activity was the tour around the city because I liked seeing all the different places.”

“My favourite activity was going to the Parliament. I liked learning about Québec’s history.”

“My favourite activity was taking the ferry across the St Lawrence because we got to see Québec city as a whole from far away, in a different perspective.”


Un beau voyage à la ville de Québec :
Les Grade 9, Jazmin et Anne ont eu beaucoup de plaisir à la ville de Québec.

Ces photos parlent d’elles-mêmes, mais voici quelques réactions spontanées :

« Mes activités préférées étaient de prendre le ferry, la visite guidée de la ville et aller au Parlement. »

« J’ai vraiment aimé tous les repas ensemble et la visite au Parlement. »

« J’ai aimé aller dîner avec la classe et beaucoup le tourisme. »

« Mes activités préférées étaient de faire le tour de la ville de Québec, manger dans beaucoup de restaurants et le bateau à Lévis. »

« Mon activité préférée était la visite guidée autour de la ville parce que j’ai aimé voir beaucoup de sites. »

« Mon activité préférée était d’aller au Parlement parce que j’ai aimé apprendre l’histoire de Québec. »

« Mon activité préférée était quand on a pris le ferry à Lévis. »

« Mon activité préférée était d’aller à Lévis par bateau parce que nous pouvions voir la ville de Québec dans une perspective différente. »